افزایش امنیت وردپرس


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تازه ترین اطلاعات تخصصی فناوری و کامپیوتر را در این مجله خبری بیابید.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جدیدترین اخبار تخصصی فناوری و کامپیوتر و آدرس hamedan-creative-speaker.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 24
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 18
:: باردید دیروز : 22
:: بازدید هفته : 166
:: بازدید ماه : 166
:: بازدید سال : 282
:: بازدید کلی : 1090

RSS

Powered By
loxblog.Com

تازه ترین اطلاعات تخصصی فناوری و کامپیوتر را در این مجله خبری بیابید

افزایش امنیت وردپرس
شنبه 20 آذر 1400 ساعت 12:11 | بازدید : 131 | نوشته ‌شده به دست Paul | ( نظرات )

امروزه تامین و افزایش امنیت وردپرس از اولویت اصلی ترین مسائل مربوط به سایتهای وردپرسی می باشند. وبسایت بدون امنیت، کل کسب و کار شما را به نابودی خواهد کشاند و تمام اعتبار و اعتماد به وبسایت و کسب و کار شما را از بین خواهد برد.   

حملات هکری به هیچ سایتی رحم نمی کند کوچکترین غفلت دیتا و اطلاعات سایت را در تیررس هکران قرار خواهد داد. در حال حاضر هر روزه بیش از هزاران سایت مورد این حملات قرار می گیرد و تجربیات بسیار تلخی برای صاحبان این سایت ها اتفاق می افتد و این موضوع اهمیت امنیت وردپرس را نشان می دهد. بنابراین از همان آغاز طراحی یک سایت وردپرسی، باید تامین امنیت، و در ادامه کار افزایش امنیت را با توجه به اقتضای شرایط و تهدیدات در اولویت اقدامات قرار داد تا رشد و گسترش سایت به شکل ایمن ادامه یابد.

 

راهکارها و روشهای مختلفی برای  تامین افزایش امنیت وردپرس

 

راهکارها و روشهای مختلفی برای  تامین افزایش امنیت وردپرس وجود دارد. همانطور که گفتیم در ابتدای شروع ایجاد یک سایت وردپرسی باید با اجرای بعضی از موارد پیشگیرانه، امنیت را از همان ابتدا ایجاد کنید. همچنین در ادامه کار وبسایت برای حفظ امنیت باید به طور مداوم برای اجرای درست موارد امنیتی و افزایش امنیت بر روی بسیاری از موارد نظارت داشته باشید تا ریسک ناشی از عدم امنیت سایت وردپرسی را به حداقل برسانید.

 

- نصب گواهینامه ی امنیتی ssl: یکی از مهمترین مواردی که در همان ابتدای طراحی یک سایت وردپرس باید نظر داشته باشید، نصب گواهینامه امنیتی ssl می باشد. همانطور که از اسم این گواهینامه پیداست، مهمترین و اصلی ترین کار آن ایجاد امنیت بین اطلاعاتی است که میان کاربران وبسایت و سرور مبادله می شود. البته نصب گواهینامه ی امنیتی ssl مزایای مهم دیگری مانند افزایش سرعت اعتبار و موارد دیگر را در بر دارد که شما در اولین قدم برای برقراری امنیت باید آن را برای سایت وردپرسی نصب کنید.

 

-  یا پشتیبان گیری یا بکاپ از سایت وردپرس: یکی از مطمئن ترین و بهترین روشها برای نگهداری از دیتاها، اطلاعات و دیگر اجزای سایت وردپرس، پشتیبان گیری از سایت می باشد. با توجه به نوع سایت و اهمیت اطلاعات، پشتیبان گیری می توان به شکل دوره ای انجام شود. در بعضی سایتها این کار حتی ممکن است روزانه اتفاق بیفتد. در صورتی که شما نتوانید این کا را انجام دهید می توانید از مشاوره و کمک شرکتها مختلفی استفاده کنید.

 

- استفاده از افزونه های امنیتی در وردپرس: افزونه های امنیتی قوی برای سایت های وردپرس وجود دارد که استفاده از آنها برای تامین و افزایش امنیت وردپرس موثر می باشد و توسط میلیونها وبسایت وردپرسی مورد استفاده قرار می گیرند و به راحتی می توانید آنها را نصب و مورد استفاده قرار دهید.

 

- فعال سازی احراز هویت دو مرحله ای در وردپرس:

احراز هویت دو مرحله ای، یک فرایند امنیتی بسیار کارامد و مفید می باشد که برای تامین و افزایش امنیت کاربر می توان از آن استفاده کرد. با استفاده از این ابزار کاربر برای دسترسی به وبسایت، باید کدهایی که از طریق تلفن یا ایمیل برای آنها ارسال می شود را در اختیار داشته باشند و علاوه بر رمز عبور، دسترسی به کدهای ارسال شده ضروری می باشد. مزیت این روش در این است اگر کسی رمز عبور شما در اختیار داشته باشد، به هیچ وجه نمی تواند به حساب کاربری شما وارد شود، مگر اینکه گوشی موبایل یا ایمیل شما را هم در اختیار داشته باشد.

 

- استفاده از افزونه ها و قالبهای اورجینال و تخصصی وردپرس: قطعا در هنگام شروع به کار با وردپرس نیاز به قالبها و افزونه ها پیدا خواهید کرد. شما باید حتما سعی کنید که قالبها و افزونه های مورد نیاز خود را از وبسایتهای معتبر خریداری کنید و در صورت نیاز به طراحی افزونه های تخصصی آنها به شرکتهای کاملا متخصص و با تجربه سفارش دهید.

 

- به روز رسانی های مداوم: با استفاده از به روز رسانی های اجزای وردپرس مانند هسته وردپرس، قالبها و افزونه ها می توان تا حد بسیاری به سایت وردپرسی امنیت داد. همچنین قالبها و افزونه های بدون استفاده در وردپرس را حتما حذف کنید.

 

- افزایش امنیت وردپرس با htaccess

با استفاده از فایل htaccess می توان اقداماتی انجام داد که باعث افزایش امنیت سایت وردپرس می شود. موارد زیادی وجود دارد که با استفاده از برخی تنظیمات را انجام داد که باعث افزایش امنیت وردپرس شود. تنظیماتی مانند جلوگیری از دسترسی به برخی از فایلها، مسدود کردن برخی از آی پی های مشکوک، محدودیت دسترسی به داشبورد سایت و بسیاری موارد دیگر که با استفاده از فایل htaccess می توان انجام داد.

 

- وجود هر گونه خطایی که منجر به اختلال در عملکرد سایت وردپرس می شود می تواند منجر به نفوذ هکران شود و امنیت سایت را از بین ببرد. از این رو توصیه می شود هنگام بروز انواع خطاهای سایت وردپرسی برای رفع آن سریع اقدام کنید و از این رو احتمال بروز تهدیدات و خطرات برای امنیت از بین خواهد رفت.

- در صورتی که متوجه وجود حملات هکری و سرقت اطلاعات و یا به هر دلیلی یک اختلال امنیتی در سایت وردپرس شدید در صورتی که خودتان اطلاعاتی در مورد امنیت سایت وردپرس ندارید، سر خود اقدامی انجام ندهید و هر چه سریعتر یک متخصص امنیت را در جریان کار بگذارید و از او کمک بگیرید.

 

- استفاده از مشاوره ها و خدمات شرکتهای با تجربه و متخصصی که خدمات تخصصی امنیت وردپرس ارائه می دهند. در صورتی که خود نتوانید از ابتدا یا در طول کار موارد مربوط به تامین و افزایش امنیت را انجام دهید می توانید از کمک متخصص امنیت وردپرس استفاده کنید. شرکت پشتیبان وردپرس wphelper خدمات تخصصی بسیار به سایتهای وردپرسی ارائه می دهد که یکی از اصلی ترین خدمات آن خدمات تامین امنیت انواع سایتهای وردپرسی توسط متخصصان امنیت وردپرس می باشد.

 

نتیجه گیری

در بالا 10 مورد از موارد لزوم نیاز به تامین و گسترش سایتهای وردپرسی را بین کردیم. این موارد تنها 10 مورد از موارد زیادی می باشد که لزوم نیاز به امنیت وبسایتهای وردپرسی را بیان می کند. اما به طور خلاصه باید بذانید که مسایل مربوط به تامین و گسترش امنیت در سایتها از اولویت اقدامات جهت حفظ و گسترش ادامه کار کسب و کار می باشد و بدون آن یک سایت علاوه بر از دست رفتن خسارتهای مادی، اعتماد، اعتبار و ارزش خود را از دست خواهد داد.




:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر و لپ تاپ , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: